2010. május 10.

Velencei tó kerülés és túraszervezés

A címnek azt is adhattam volna, hogy: "Hibák, melyeket túraszervezés során ne kövess el!"

De belecsapok, úgy csapongva a gondolataimba:
Tegnap voltunk tekerni a Velencei tó körül. Lényegiben tudni kell a távról, hogy ~30km. Igaz mi nyugati partot a susnyásba tettük meg elég nagy sárban, mert erről is szólt a túra, tanösvény kijelölése. Lényegében a csapatba volt egy pár, akinek az erőnléte nem volt elegendő ahhoz, hogy a tavat megtudják kerülni. Így a társaság az elején nagyon lezüllött. Az 1/4-től meg otthagytuk Őket, mert kérdéses volt, hogy az 5 órakor induló vonatot eléri a társaság egy része, 12-kor indultunk. Itt figyelmeztető jel volt, hogy aggódtak, hogy a gofris befog zárni, mire visszaérünk, 8-kor zár.
Én nem voltam annak a híve sose, hogy a lemaradtakat hátrahagyjuk, pontos utasítás, hogy a vonatra hol lehet felszállni, stb. De itt szükségszerű volt. A tanulságot is levontam - nem én voltam a szervező -, jobban fel kell mérni az erőviszonyokat. Beszélgetős laza tekerés volt, bár a csapatból többen is páromnak felrótták, hogy gyors volt a tempó ~14km/h lett az átlag - ebben benne van, hogy én párszor megtekertem, mert.. mert..
Arról csak említést teszek, hogy mik merültek fel:
- esik az eső, minek megyünk? (5percig esett, addig evett a társaság)
- hoztunk társasjátékot (kerékpáros túrára?!?!)
- fagyi? (ezt én is ettem (: )
- most már ne menjünk késő van (~12'00..)
- ééééhes vagyok! (~5km, igaz vagy 2órával később mint ettek)
- most már elegem van (~10km + 2 óra = ~4óra)

Mindenféle bántás nélkül írom ezeket a sorokat, de Ti mennyire találkoztatok ilyen túrával?

4 megjegyzés:

  1. Érdekes túra lehetett. De szerintem nem olyan edzésfélére készültek amire mi szoktunk menni, hanem amolyan." könyv takaró ... elmegyünk valahova azt kifekszünk a napra" féleség lehetett náluk a cél. Bár ezt tudhatták volna előbb veled is, mert akkor esetleg futva mész hogy fáradj egy kicsit :D

    VálaszTörlés
  2. Várjál, ezt Linda szervezte :)
    Én maximálisan igazodtam, majdnem mindenkihez. Mondjuk az is mond valamit, hogy Linda volt végig elől, legközelebb valami traktor gumit rakok a bringájára :) akkor nem panaszkodnak majd. Néha elsprinteltem, meg dagonyáztam a sárban, így jól elvoltam.

    VálaszTörlés
  3. Te meg a dagonya?! Az 2 különböző dolog szokott lenni :) Lényeg, hogy azért végülis jó volt a móka...

    VálaszTörlés
  4. Persze, hogy végig mentem egy akkora sár mezőn, hogy a traktor elakadt volna benne - kis túlzással. Jó móka volt. Nincs nekem bajom a sárral, ha lejön. Ez meg hamar kiszáradt :)

    VálaszTörlés

Közreműködők