2010. április 1.

Kiállva vagy nyergen?

Két tekerési formát szeretnék összehasonlítani, kiállva tekerünk vagy nyergen?
Én nyergen mászom meg az emelkedőket, barátom kiállva. Lássuk a tényeket. Én kiállva kis ideig tudok tekerni vagy is számomra iszonyat megterhelő viszont nyergen ülve szinte mindent kitekerek. Barátom kiállva szinte mindent kiteker, de ülve kifárad.
Amit tudunk, hogy nyergen kitekerni nehezebb mint állva, ehhez leginkább a comb és vádli izomzat szükség, míg az kiállva tekeréshez a felsőtest játéka is szerepet játszik, no meg a testi tömeg. De ettől még én azt érzem, hogy kiállva mászni km-es szakaszokat számomra elképzelhetetlen, hol itt az igazság?
Tudom különbözünk, de itt ellentmondás van ennyire nem lehetünk másak?

2 megjegyzés:

  1. Egy valami most eszembe jutott. Mi van ha nekem a vázméret-geometria. Vagy ülés-kormány beállítás nem klaffol? Lehet azért nem tudok ülve elég erőt kifejteni a felfelé haladáskor. Állva tekeréskor bőven van erő, de az meg egész vérkeringésem, légzésem szétterheli... Remélem valaki tudja rá a választ.

    VálaszTörlés
  2. Kaptam pár linket, de még nincs meg mind:
    http://www.freeweb.hu/yasecteam/muhely/allvahajtas.htm

    A geo-t is emlegették többen. Többen írták azt is, hogy országútinál ezt még megbírták csinálni, de pl.: MTB, Cross-nál már nem.

    VálaszTörlés

Közreműködők